vrijdag 2 februari 2024

Hyacint-in-knop

De kunst is je onderwerpen te zíen. Als de zon  schijnt is dat gemakkelijker. Vandaag schijnt die dus niet. Maar vandaag staan bij de bloembolletjes in de supermarkt wat hyacintjes á €0,67 ofzo. Ik neem er drie mee. En dan bedenken waar ze voor staan. En kijken hoe dat zit met die knoppen. 'Zin in lente' noem ik het werkje. Meteen weer in een opperbeste stemming.

De ambtenares van het Park, vraagt of het misschien een idee is om de man die een (nieuw) Klompenpad in het park maakt/beschrijft te gaan interviewen. Ik ga hem googelen. Hij is pensionado en behalve klompenpaden beschrijven doet hij ook botanisch tekenen. Kindred spirit.

En dan komt er zomaar nóg een tekening. Het is zeker niet botanisch wat ik doe. Ik vind botanische héél knap. Dan zou ik niet kunnen. Geen geduld voor. En de mijne vind ik grappiger. 'Outburst' zou ik deze kunnen noemen.




Geen opmerkingen: