donderdag 2 maart 2017

Als de rook om je hoofd is verdwenen

Ik ga vuurtje stoken in de bieb. Bobby is naar volleybal dus ik heb even. Nog steeds ben ik geen ervaren vuurmaker, ik oefen liever in mijn eentje dan dat ik steeds commentaar krijg, doe liever mijn eigen trial and error

Bobby is tegen die handige snelle aanmaakblokjes. Het moet volgens hem op de manier die de voorvaderen ook al beproefden. Misschien ga ik ze toch kopen en ergens verstoppen. Maar eerst probeer ik het met een bouwsel van aanmaakhoutjes en oude kranten. Wel kijk ik altijd goed af. Maar mijn bouwsel wiebelt erg als ik er kranten tussen prop. En stort natuurlijk in. Maar goed, ik krijg de fik erin, maar al gauw verlies het bouwel hoogte en als ik er voorzichtig een blok op leg gaat het vuur bijna uit. Op een gegeven moment staat de hele kachel vol rook en dooft het vuur. En als ik het deurtje open staat de ineens kamer vol rook. Visioenen van een uitslaande huisbrand natuurlijk. 

Na het volleybal mag Bobby me toch maar uitleggen hoe je het beginbouwwerk zo opbouwt dat het níet instort. En hoe die rook te vermijden was geweest.,

Geen opmerkingen: