Vandaag probeer ik het openbaar vervoer. Om 8 uur verlaat ik het huis en om vijf over acht sta ik op de tramhalte. Tram 7 gaat 's morgens zes keer per uur. Het is even (vier minuten) geduld betrachten, maar dan is hij er. Drie haltes verder ben ik bij Muiderpoort.
Station Muiderpoort is Y-vormig, met een spoor naar Hilversum en een spoor naar Utrecht. Je kunt niet van het ene spoor naar het andere overhoppen, je moet een keuze maken. Na zes minuten op Spoor 3 gekleumd te hebben - uit de luidspreker klinkt het over problemen naar aanleiding van een aanrijding te Amersfoort - besluit ik tot Spoor 8, waar vier maal per uur een 'Spinter naar Uitgeest gaat. Die moet om 08.24 vertrekken. Dat is het al geweest, maart er staan staan nog veel mensen te wachten.
Om 08.35 vertrekt die trein en om 08.50 ben ik op Sloterdijk. Lopende is het nog vijf minuten naar de redactie. Deze reis, 55 minuten, duurt beduidend langer dan die van gisteren met de auto. Dat was niet 21 minuten, zoals TomTom beloofde, maar toch slechts 35. Als ik er 55 minuten over doe kan ik ook wel op de fiets. Tot we naar Capelle gaan.
Station Muiderpoort is Y-vormig, met een spoor naar Hilversum en een spoor naar Utrecht. Je kunt niet van het ene spoor naar het andere overhoppen, je moet een keuze maken. Na zes minuten op Spoor 3 gekleumd te hebben - uit de luidspreker klinkt het over problemen naar aanleiding van een aanrijding te Amersfoort - besluit ik tot Spoor 8, waar vier maal per uur een 'Spinter naar Uitgeest gaat. Die moet om 08.24 vertrekken. Dat is het al geweest, maart er staan staan nog veel mensen te wachten.
Om 08.35 vertrekt die trein en om 08.50 ben ik op Sloterdijk. Lopende is het nog vijf minuten naar de redactie. Deze reis, 55 minuten, duurt beduidend langer dan die van gisteren met de auto. Dat was niet 21 minuten, zoals TomTom beloofde, maar toch slechts 35. Als ik er 55 minuten over doe kan ik ook wel op de fiets. Tot we naar Capelle gaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten