zaterdag 21 september 2024

Tiny plants

Na een intensieve dag gisteren moest ik vandaag maar eens een overzichtelijk klusje doen. In mijn kapelkamer heb ik op de vrij smalle vensterbank voor kleine cactusjes en vetplantjes gekozen, die je in principe best een beetje kunt verwaarlozen zonder dat dat onmiddellijk desastreuze gevolgen heeft. Ze staan een groot deel van de dag in de zon. 

Maar ik heb ze geloof ik heel erg verwaarloosd want driekwart van de plantjes is morsdood danwel bijna dood. Dus ik naar Vechtweelde voor tien nieuwe mini-plantjes, ook wel modieus tiny plants genoemd. Wat een heerlijk effect.

Je koopt ze in minuscule plastic potjes en ik verpot ze in iets grotere aarden potjes. In cactus-aarde. Je moet dit soort plantjes met enige regelmaat even dompelen en voeding geven, lees ik. Omdat ze zo weinig aarde hebben drogen ze heel snel uit.

Geen opmerkingen: