zondag 22 september 2024

Zondag

Bijkomen door kokkerellen. Vanavond heb ik een afsluitend tuinetentje met de tuinbuurvrouwen, en ik heb een salade beloofd. Het is sociaal gezien wat veel programma dit weekend, maar ik wil het ook niet missen. Een tuinbuurvrouw heeft een quiche beloofd, een maakt pannenkoekjes, en ik maak een Waldorfsalade. Bleekselderij, appel, druiven, gerookte kip, walnoten. Mmm. Dressing van mayo, kwark, citroensap, mosterd. Peterselie en basilicum.

Terwijl ik groenten en fruit aan het snijden ben belt de Chinese buurman aan of ik nog rabarber wil. Het is een woord dat hij niet zo goed kan zeggen. Hij blijkt een enorme aardappeloogst in zijn moestuinbak te hebben. Hele grote aardappelen. Hij heeft de bak van een buurvrouw overgenomen die gedemotiveerd was geraakt door de slakken en de groentendiefstal. De groentendievegge herkent geloof ik geen aardappelen, want die steelt ze niet. Van mij heeft ze trouwens niets gestolen en zijn rabarber eet ze ook niet. Maar de Chinese buurman eet zelf ook geen rabarber, dus raad ik hem aan om die plant helemaal uit te graven. Dat is zwaar werk, want rabarberplanten groeien groot en diep. Dan kook ik voor het feestje ook maar rabarber. Met aardbeien. Relaxen door kokkerellen.

Geen opmerkingen: