zaterdag 13 april 2013

Zoete broodjes

Ze hadden het voorspeld: vandaag wordt het 19 graden. Gewéldig! De hele stad loopt met bloemetjes te zeulen. Vanwege alle gebeurtenissen van de afgelopen week brengt Bobby mij vandaag allemaal roze en witte bloemetjes, voor op mijn balkontuin. Zoete broodjes bakken.

Wat is het heerlijk om al het dode hout weg te doen en fris en fruitig het jaar opnieuw te beginnen. En wel nú. Zoals elke lente weer.

Hij brengt ook een likeurtje voor me mee, genaamd Bittere Lijdens Troost, van distilleerderij 't Nieuwe Diep hier in het Flevopark. Die mag ik alleen met hem leegdrinken, en niet slempen met vriendinnen, bezweert hij. En met mate. Af en toe één glaasje.

Vooralsnog likken we de wonden van de week bij kopjes kruidenthee en genieten we van vette hommels in de viooltjes. Ik houd best van zoete broodjes. Leve de Zeeburgerdijk, zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: