zaterdag 13 april 2013

Tree of life

Ik heb dringend behoefte aan iets nieuws gezelligs in mijn huis. Iets knus. De achterwand van de woonkamer is nog steeds leeg en wit. Ik zou er graag een wandkleed willen, maar het kleed dat ik mij droom kan ik niet vinden. Een keer in Denemarken zag ik er een in een toeristisch galeriegidsje, maar toen ik kunstenares in kwestie belde, zei die dat ze in Kopenhagen zat en dat dat kleed al lang verkocht was.

Als je op 'wandkleed' zoekt vind je allemaal rozen-kelims die ik op zich erg grappig vind, maar ze doen ook een beetje aan volle woonwagens denken en huilende zigeunerjongetjes.

Ann vertelt dat ze binnenkort naar Wenen gaat. Daar was ik ooit ook en zag ik in een museumwinkel een koperen object geïnspireerd op de Tree of Life van Gustav Klimt. Wat vond ik dat mooi. Maar het ding was niet goedkoop en waar moest ik kwijt? Ik twijfelde en deed het niet. 'Als je er tegenaan loopt, neem je hem dan voor me mee?'

Nu vind ik bij een winkel in een boerderij bij Leerdam twee kleden die ik wel mooi vind. De ene is een afbeelding van diezelfde Tree of Life, 70x70cm, kost € 70. De onderste is 70x100, die kost € 314. Die is misschien meer iets voor het kapelletje dan voor in de woonkamer...

Geen opmerkingen: