dinsdag 4 maart 2014

Crime

Om af te kicken van alles ga ik in mijn eentje naar de buurtbioscoop Studio K, naar de film van half acht, ik ben net te laat voor die van kwart over zeven: Philomena en kom zo terecht in een wondere Franstalige film: L'amour est un crime parfait. Speelt in Zwitserland, in Lausanne. De film is een adaptatie van een thriller Incidences (2010) van Philippe Djian. 

De film gaat over een vrouwenversierder wiens laatste verovering plotsklaps verdwijnt. Hij geeft literatuurlessen aan de universiteit, aan prachtige studentes die allemaal graag met hem naar bed willen, en hij woont in een chalet hoog in de bergen in de sneeuw samen met zijn zuster met wie hij ook een soort van verhouding had en heeft. 

Beeldschone opnames van de Alpen, soms spooky, al is het scenario niet van hetzelfde niveau. Toch heb ik een leuke avond daar. Misschien ga ik maar weer een Cineville-pas kopen.

Geen opmerkingen: