donderdag 1 augustus 2019

Aardappeloogst

Zo lang ik nog niets kan met mijn rechterhand is de afspraak zo dat ik elke dag een recept uitzoek en de boodschappen daarvoor doe en dat Bobby dat dan kookt. Vandaag heb ik een Provençaalse visschotel uitgekozen en daar wil ik graag aardappelen bij in plaats van stokbrood. De aardappels in de kelderkast blijken echter op, dat had ik niet gecheckt, maar in de achtertuin staat nog een emmer waar ik aardappelen in wilde kweken maar waarvan ik dacht dat ze mislukt waren. Ik geloof dat ik in april drie krieltjes in die emmer had gestopt. Er was een heel klein plantje boven de grond gekomen en dat loof was al een maand geleden afgestorven.

Blijkt er nu toch een aardappeloogstje in die emmer te zitten! Veel is het niet, maar het voldoet. Trots!

Als het goed is heb ik in de moestuin te Oud-Zuilen een hele grote aardappeloogst. Daar moet ik nodig weer eens naar toe.

Geen opmerkingen: