woensdag 7 augustus 2019

Met de bus

Met Bus 5 naar de wijk Oog en Al. Op het Westplein valt een oude dame zo van haar stoel op de grond. Op haar gezicht. *pok!* zegt haar voorhoofd. Ze is buiten westen. Consternatie alom. Ambulance gebeld. Bus staat stil op de rotonde. Politie erbij. Die zijn nogal bewapend. Het is vlakbij dat Oktoberplein, waar een paar maanden geleden die schietpartij in een tram was. 

‘Ik ben 82. Ik had mijn schoonzus naar het station gebracht’, vertelt ze aan de agenten als ze weer bijgekomen is. ‘Vanmorgen was ik ook ook al misselijk.’ Ze wil het liefst naar huis en dan de huisarts bellen maar dat gaat vast niet meer lukken. Alle protocollen van de diverse diensten worden uit de kast getrokken. Oude dames on the move. 

Natuurlijk denk ik aan Mutti die we misschien net iets te lang zelf met de trein van Emmen naar het westen lieten reizen. Vooral de overstap te Zwolle was een grote hobbel voor haar.

Geen opmerkingen: