zaterdag 31 augustus 2019

The Voice Senior

Al zappend val ik van het ‘Sterren Muziekfeest op het Plein’ in een programma ‘The Voice Senior’ op RTL4. Dat eerste is massa-amusement met Nederlandse artiesten, bij het tweede doen oudere Nederlanders auditie voor een grand finale. Er doen best veel mee, voor mijn gevoel waren het er wel 15. Dit was de eerste aflevering van seizoen 2: The Blind Audition. Vier juryleden / coaches zitten met hun ruggen naar de zanger toe en als zijn hem/haar goed vinden dan drukken ze op een rode knop en bieden ze zich aan als coach. De coaches dit jaar zijn Marco Borsato, Ilse de Lange, Frans Bauer en Angela Groothuizen. Als meerdere coaches zich aangebieden mag de zanger zelf kiezen door wie hij/zij gecoacht wil worden. Het programma is een kijkcijferkanon. Maar omdat ik bijna nooit tv kijk weet ik zulke dingen niet.

Afgezien van de opgeklopte energie en vrolijkheid bij dit soort programma’s waar ik niet zo goed tegen kan vind ik opeens de deelnemers aan de Voice Senior heel erg leuk. De meesten zijn in de zeventig en zeer levendig en charming en goed. Meer dan de helft heeft ooit kort of lang een muziekcarrière gehad en wil nog wel eens schitteren. Ze zingen ook heel goed. Niet allemaal, en die vallen dan ook genadeloos af.

Geen opmerkingen: