dinsdag 20 augustus 2019

Op de grote stille heide ...

Er zijn meer mensen die zich door het Journaal-item gisteravond hebben laten inspireren tot een heidewandeling. Dat bloeiende heide een nieuws-item kan zijn.  Blijkbaar was er ergens algemeen aangenomen dat de heide niet meer zou bloeien. Door de hete zomers. Maar de regenbuien van de afgelopen week deden weer wonderen. Ik loop de NS-wandeling van Driebergen-Zeist naar Austerlitz. Die voert via Landgoed Heidestein. De naam zegt het al. Daar op een bankje komt een meisje naast me zitten uit Capelle aan den IJssel dat nog nooit bloeiende heide heeft gezien, vertelt ze. Behalve dan in de berm langs de A28 tussen Utrecht en Amersfoort. Dus ze had op de kaart heide gezocht en dit was de dichtstbijzijnde. Ze draagt een knalpaars nylon shirt, maar dat paars is toeval, zegt ze.


Het is 10 km lopen naar Austerlitz, en ik ben helemaal alleen in de bossen. Ik vind dat altijd een beetje eng, toch beetje bang voor enge mannen, maar die zijn er niet en verder is het heerlijk. De bushalte in het dorp is helaas ‘s zomers niet in gebruik. Ik moet op zoek naar de bushalte in de bossen.

Bericht bij Omroep Gelderland over de paarse heide



Geen opmerkingen: