dinsdag 22 oktober 2019

Pannenkoeken

Voor de volksgezondheid en de gezelligheid onderneem ik een fietstocht naar Hilversum. Zus1 heeft het huis vol kleinkinderen, waarschuwt ze. Het is namelijk herfstvakantie. Hun wijk in Hilversum is vijf kwartier fietsen. Langs de Maarsseveense en de Tienhovense Plassen, het Vliegveld Hilversum en de Hoorneboegse Heide. Leuk is dat, al die stukjes landschap nu te kennen. Elk hek te weten. Het failliete restaurant bij het vliegveld is weer open.

Drie van de vijf kleinkinderen zijn er om precies te zijn. Ééntje speelt games op de iPad, een tekent en knutselt en een vindt uit. Waterzuivering in een jampotje. Het is bijzonder genoeglijk. Om half vijf gaat Opa pannenkoeken bakken. Maar dan moet ik net weg, vind ik, want ik wil liever niet in het donker door de velden naar huis fietsen. We zien een zwarte lucht, maar de weerapp zegt dat het droog blijft. Die geloof je dan. Maar boven de eindeloos lege Westbroekse Zodden en Achttienhovense polder regent het echt wel.  Hú en Brr. Daarna wordt het weer heel zonnig. Wel tot half zeven. Was ik nou maar pannenkoeken blijven eten.

Geen opmerkingen: