donderdag 2 januari 2020

Lijstjes

Ik vind het telkens weer een bijzonder grote eer als iemand een prent van me wil kopen. Dan reis ik onmiddellijk af naar de lijstenafdeling van de Hornbach in Nieuwegein waar ze de werkjes snel en vakkundig inlijsten. Ter plekke. Ik heb mooie houten lijstjes met zilver gevonden die ik goed vind passen. 

Bijna altijd heb ik er rond de inlijsting een leuke ontmoeting met creatieve amateur-tekenaars en/of fotografen die ook zo blij en dankbaar zijn met de lijstenafdeling van de Hornbach. Ik kan ze terwijl wij geduldig wachten alles uitleggen over de lijsten, de passe-partouts, de prijzen. ‘U kunt hier zelf wel gaan werken’, grapt de mede-klant van vanochtend.

Ik weet alleen de prijsstelling van mijn prenten nog niet. Want het zijn doorgaans mijn lieve geliefden die ik alles wil géven. 

Geen opmerkingen: