vrijdag 24 januari 2020

Milka-reep

Tweede taxibeurt deze week. Ik wil er achter komen of de tegenslagen afgelopen maandag toeval waren of structureel. Toen zat ik steeds meer dan een kwartier achter op schema. En kreeg ik ds de hele tijd kleumende en mopperende mensen in de auto. Ik vind het schema te krap maar de directrice wil (mij) niet minder ritten geven. Gewoon helemaal meedraaien of niet. Volgens haar is het gewoon een kwestie van inwerken en wennen.

Mevrouw met het hoge spierwitte witte suikerspinkapsel van de kapper gehaald. Ze gaat eens per twee weken. Een mevrouw naar de fysiotherapie gebracht. En weer terug naar huis. Ze heeft een zwak trilbeen dat weer sterker moet worden. Twee mevrouwen met zware boodschappentassen aan hun rollators van het grote winkelcentrum gehaald. Een Marokkaanse mevrouw met drie dochters van het buurtcentrum naar huis gebracht. Ik ken u heel goed, zegt ze. Ik u ook, zeg ik, ik heb u vorige week bij het CBR gehaald! De dochters vinden het een chille auto. Een mevrouw naar een gezellige middag in de kerk. De meeste dames zijn vrolijk, van één krijg ik een Milka-reep, maar een is bozig omdat ik vijf minuten te laat ben en ook nog het adres in de Tomtom moet typen. Voor haar ben ik het toppunt van onbekwaamheid. Al met al is het een succesvolle middag zonder stress.

Geen opmerkingen: