zaterdag 11 januari 2020

Upstairs Downstairs

Gelezen: ‘Cliffrock Clastle. Werken op een kasteel in Schotland’ door Josephine Rombouts. Ik heb de schrijfster nog niet zo lang geleden gezien in een van de laatste afleveringen van VPRO Boeken, waar ze vertelde over het tweede deel van deze reeks. Toen heb ik denk ik het e-boek gedownload via de e-bibliotheek. Die gebruik ik meestal alleen maar in de vakantie, maar tijdens onze zaterdagmiddagwandeling vanmiddag bij Kortenhoef refereerde Will er aan, zij had het boek van Astrid Holleeder via de e-bibliotheek geleend. Dat heb ik inmiddels ook gedaan, maar eerst lees ik nu Rombouts uit, die moet ik 17 januari uit hebben. Het is echt vermakelijk en onvoorstelbaar, de wereld waar ze in komt te werken, dat dat nog bestaat. Al die omgangsvormen, de feodale verhoudingen, de frases in de conversaties, wat allemaal niet gezegd mag worden, wat zich allemaal buiten haar blikveld afspeelt. 

Geen opmerkingen: