maandag 20 januari 2020

Taxi!

Het is best een druk werkdagje vandaag. Het taxibedrijf werkt met ritten van een kwartier, ongeacht de afstand. Dus ik begin bij een mevrouw die naar een adres moet waar ik een kwartier later arriveer en dan moet ik dus al op het volgende adres zijn. En zo begin je met achterstand, die niet meer in te halen is. De coördinator die ik gevraagd heb om drie in plaats van vier ritten per uur lijkt niet zo geneigd erop in te gaan, maar ik houd vol. De passagiers krijgen een te late taxi en gaan mopperen, en ik probeer wel alles heel zen te doen, maar schiet na twee uur toch ook in de stress. 

Het is een combinatie: én de straten en de handige routes die ik niet ken, en de rollators, hoewel dat al weer beter gaat. De Surinaamse oude mevrouw die vaak visjes voor de medebewoners haalt gaat ook vandaag visjes halen. Ik tref ook een mevrouw die altijd in het Boekenvak heeft gewerkt, bij Kluwer, en die het geweldig vindt om daar met mij over te praten. De nieuwe tijd, met al die smartphones, ze vindt het maar niets.

Geen opmerkingen: