dinsdag 11 februari 2020

Overtuigingen en belemmeringen

Vandaag gaat de UWV-cursus over 'overtuigingen en belemmeringen'.  Het is nog vooraf nu en ik sta nogal in het standje weerstand. Alsof het aan mijn overtuigingen en belemmeringen ligt dat ik als 62-jarige geen werk vind. Je hoort het ook van 50-jarigen, die menen dat ze nog wel een kans maken op de arbeidsmarkt.

Maar nu ik de film 'Sorry We Missed You' heb gezien over die eind-veertiger die dan maar koerier gaat worden en gemangeld wordt door het maatschappelijk systeem en de scanner denk ik: het ligt niet aan mij. Hoezo overtuigingen en belemmeringen.

En dan toch maar weer proberen open te staan voor hetgeen de juf me wil leren. De juf die tot voor kort zelf ook werkloos was en wandelcoach, en nu dan voor het UWV dit soort cursussen mag geven aan moeilijk bemiddelbaren zoals ik. Zij blij. We gaan naar Park Oog In Al.

Even weer een kleine bloemlezing uit de laatste reacties.

'Onlangs heb je bij ons gesolliciteerd. We hebben jouw sollicitatiebrief en CV met interesse gelezen en inmiddels is er een eerste selectie gemaakt van kandidaten die ons het meest geschikt lijken. We vinden het spijtig je te moeten melden dat je niet tot onze selectie behoort. We wensen je veel succes toe in je verdere zoektocht naar een mooie, nieuwe uitdaging en misschien kruisen onze paden zich nog eens.'

'En daar lagen ze dan: 61 mooie sollicitatiebrieven. De selectie van kandidaten stelde ons voor een lastige keuze, want er zaten ontzettend veel geschikte, creatieve en oprecht gemotiveerde sollicitaties tussen. Uiteindelijk hebben we zes sollicitanten uitgenodigd waarmee we in gesprek gaan. Helaas is onze keuze daarbij niet op jou gevallen.'

'Hartelijk dank voor uw interesse in de vacature. Helaas moet ik u mededelen dat wij u vooralsnog niet uitnodigen voor een oriënterend kennismakingsgesprek. De reden is dat wij veel reacties hebben mogen ontvangen en dat wij daar een eerste selectie uit hebben gemaakt. Wij wensen u veel succes met uw verdere sollicitaties.'

'Dank voor je sollicitatie. Helaas moet ik je melden dat we een aantal sollicitanten hebben die net iets beter op de functie passen. We zoeken namelijk het liefst ook iemand met ervaring aan bureauzijde (naast journalistieke ervaring). En enkele andere kandidaten voldoen aan dat profiel, vandaar. Rest me te zeggen: veel succes met het vinden van een andere leuke baan.'

‘Hartelijk dank voor je sollicitatie. Wij hebben een eerste selectie gemaakt uit de vele ontvangen reacties. Helaas behoorde jouw profiel niet tot de beste matches en hebben we jou daarom niet geselecteerd. Naar verwachting zullen wij met een van de kandidaten uit deze selectie tot een gezamenlijke match komen.'

Geen opmerkingen: