zondag 23 februari 2020

Rode boerenkool

Er staat nog twee stuks rode boerenkool in mijn moestuinbak. Ze zijn niet erg groot geworden. Als als Bobby voorstelt boerenkool te gaan koken stel ik deze zelfgekweekte rode boerenkool ter beschikking. Dat vindt hij goed als ik het dan zelf voorbereid. Ook ik werk honderd keer liever met voorgesneden boerenkool dan dat ik zelf de boerenkool snijd. Maar deze doet het zo mooi de tuin dat het zonde is haar niet op te eten. 

Snijd u wel eens zelf boerenkool? Het kost bijna een half uur. De steeltjes en de nerven moeten eraf en klein. Ergens lees ik dat rode boerenkool groen wordt als-ie gaar is. Nou ja!

P.S. De rode boerenkool blijft paars. Het is net stamppot rode kool. Maar erg lekker. Met een winnende worst van onze lokale slager.

Geen opmerkingen: