donderdag 24 september 2020

Herfst

Teneinde qua vraagstukken het hoofd weer wat rustig te krijgen ga ik een rondje fietsen. De zon schijnt nog als ik vertrek dus ik fiets in een jurpje met een vestje en met blote voeten in de sandalen. Bij Vreeland begint het te regenen. En dan ook harde wind. Witte koppen op de Loosdrechtse Plassen. Hu! Wel stoer, al zeg ik het zelf.

Onderweg leg ik toch even een verzoek neer bij K. en Fr. in Frankrijk. ‘Het wordt allemaal steeds onzekerder’, schrijft ze. ‘We zijn nu in Frankrijk en zaterdag gaan we terug. Ik zou volgende week met F. teruggaan, maar doe dat niet omdat F. daarna in verband met haar werk 10 dagen in quarantaine moet. Hier is het vanuit NL “code oranje“, dus advies: quarantaine na thuiskomst. Hier leef je meer in quarantaine dan in Utrecht, dat maakt het zo raar. In elk geval mogen we in België niet stoppen en in Frankrijk moet je overal een mondkapje op.‘

Geen opmerkingen: