donderdag 3 september 2020

Getrokken kip

De site Chickslovefood heeft vandaag enchillada’s op het programma, met daarin zwarte bonen, pulled chicken en een kant en klare tomatensaus. U denkt: pulled chicken? Je kookt kipfilet 20 minuten tot het helemaal gaar is en dan trek je met twee vorken het vlees los tot draadjesvlees. Bij het recept staat dat dit voor twee personen is, maar de vier rolletjes kunnen we absoluut niet op. Één gevulde wrap per persoon was voldoende, desondanks aten we elk anderhalf.

Eerder heb ik enorm met wraps zitten hannesen, ik wilde een mooi lunchhapje maken, maar mooi werd het echt niet, tot ik er achter kwam dat je ze nat moet maken voor gebruik, dan rollen ze makkelijk op.

Tegenwoordig hoor ik als ik vertel dat ik wat leuks ontdekt heb op kookgebied regelmatig dat ik helemaal in een hype zit. Dat heb ik met de Flammkuchen en nu weer met de pulled chicken.  De zwarte bonen en pulled chicken gaan in een lobbige tomatensaus die passata heet. Ik heb 'm gekocht maar volgens mij kun je die ook heel goed zelf maken.

Het recept is lekker en makkelijk. Maar als je de zwarte bonen zelf kookt kost het wel iets meer tijd. En er moet eigenlijk nog wel wat groente naast.

Geen opmerkingen: