woensdag 10 november 2021

Check

We hebben nu een QR-code-check gehad bij de gym en vanavond bij het koor. De checkers voelen zich er maar wat ongemakkelijk over. De meeste mensen lijken zich er maar aan over te geven, het is zoals het is. Bijna alle gymleden waren er, dus in die groep is vrijwel iedereen gevaccineerd. 

Het is wel ingewikkeld met al die berichten over de vaccins. Gisteren las ik dat als iemand positief getest is terwijl hij gevaccineerd is, en dus besmettelijk, dat dan de QR-code de oude blijft, met groen vinkje. Dus met de toenemende besmettingen ook onder gevaccineerden zegt die hele QR-code steeds minder, terwijl het hele beleid erop gebaseerd is. En vandaag lees ik dat ‘wij’ zestigers met het AstraZeneca-vaccin veel minder antistoffen hebben dan de mensen met Pfizer en andere vaccins.

En de griepprik heb ik ook maar gehaald.

En nu doe ik een rondje ochtendnieuws en lees ik dat zestigers die de AstraZeneca-prik bij de huisarts kregen de minste antistoffen tegen corona hebben.


Geen opmerkingen: