dinsdag 23 november 2021

Trage Post

Ik heb het geloof ik al eerder gemeld: ik ga meedoen aan een project getiteld Trage Post. Dan krijg je een naam- en adreslijst met dertien deelnemers. Elke week stuur je en ontvang je een kaartje per post. Ik heb me aangemeld voor een lijst met mensen uit de provincie Utrecht. Vandaag komt de adreslijst binnen. Ik ben heel benieuwd waar het toe inspireert. Ga ik elke week een kaartje zoeken? Ga ik zelf wat knutselen? Ga ik ze teksten sturen of alleen ‘hartelijke groeten’?

De eerste persoon op mijn lijst is een vrouw van in de zestig uit de binnenstad van Utrecht. Ze houdt van bloemen en kunst en muziek van de Estse componist Arvo Pärt. En zo zie ik mij ineens een portret maken van Arvo Pärt. Ik houd erg van die muziek maar vind het ook een beetje modieus om ervan te houden. 

Ik had wel eens foto’s van hem gezien en zag tot nu toe alleen tijdloze foto’s van een hele oude man. Geen jeugdige foto’s. Geen idee van wanneer. En nu: na mijn tekening straalt hij. Misschien ga ik mijn deelname hieraan wel gebruiken als een uitnodiging voor een reeks tekeningen geïnspireerd op de interesse van de deelnemers aan deze Trage Post-lijst. Ik weet heel vaak niet wat ik zal maken. Ooit maakte ik elke week een tekening voor Schoonmama, maar das war einmal.


Geen opmerkingen: