donderdag 11 november 2021

Sint Maarten

In de straatapp wordt al dagen druk overleg gepleegd over Sint Maarten. We hebben een bijzonder kinderrijke straat met veel kleine koters. De ouders vragen of mensen die mee willen doen een lichtje in de vensterbank zetten, dat ze mogen aanbellen. Er wordt gesuggereerd dat er 30-40 kinderen kunnen komen. ‘Kids’. Je weet het niet, maar ik wil natuurlijk geen snoep tekort komen dus ik koop voor de zekerheid twéé zakken mini-Marsjes. Ik kom buren tegen in AH die snoep gaan bijkopen.

O en ze zijn zó bleu en schattig. De allerkleinsten. Ik herinner me Sint-Martinus-Bisschop-schreeuwende jongens, maar misschien komen die nog. En door onze straat loopt ook de Sint Martinus-optocht van de wijk. Ik ben haast net zo opgewonden als de kinderen. Ik raak 39 van de 48 reepjes kwijt.




Geen opmerkingen: