dinsdag 30 november 2021

De vuurproef



Nichtje komt langs met de twee jongsten - de oudste is al een jaar naar school. Ik dacht dat ik naar hen zou gaan,  maar ze komen naar mij. Dus ik als een gek zoeken naar een uitje voor kinderen in Utrecht, en dat met dit nare kouwe weer, en we besluiten tot het Spoorwegmuseum. Bébé2 van 3,5 is er al een keer geweest met opa en oma, en zij ontpopt zich nu als een hele goeie gids. We doen alles zoals ze dat de vorige keer met opa en oma gedaan heeft. Ze weet het nog  precies. Heel grappig zoals ze alles straf onthouden heeft en nu de leiding neemt.

Hoogtepunt van het uitje is wel de Stoomtrein simulator. Ooit ben ik op Schiphol in een flightsimulator geweest waar ik kostmisselijk weer uit kwam en een uur op een bakje moest zitten om te herstellen. Nu sjezen we door tunnels en steden en berglandschappen alles met veel bochten en op veel te hoge snelheid. Nichtje en ik moeten enorm gillen en lachen, net als in een achtbaan. Ik geloof niet dat het erg geruststellend is voor Bébé2, een gillende moeder en tante, een beetje bedeesd loopt zij na afloop achter ons aan. Maar het was wel een hoogtepunt.

Geen opmerkingen: