woensdag 24 november 2021

Twiske

Eindelijk weer eens in natuurgebied het Twiske gelopen. Amsterdam-Noord bij Landsmeer en Oostzaan. Zeven gelukkige jaren woonde ik daar  met Ex, van ca 1994-2000. We woonden aan de Couhornerhoek  in een inbreiwijkje ook genaamd Twiske-West, een innovatief nieuwbouwproject van Liesbeth van der Pol met ronde ‘trommelwoningen’. Toen sociale woningbouw, en nu al lang vrije sector. 

Diana bij wie ik ben was onze overbuurvrouw. Zij woont daar daar nog steeds. Ze heeft kerstkaarten bij me besteld en ik kom ze persoonlijk aflveren. Ze vertelt dat ze in juni volgend jaar met pensioen gaat. Mijn wederwaardigheden als prepensionado zijn nu een boel interessanter voor haar dan een paar jaar geleden. Ik herinner me nog goed dat ik net gehoord had dat ik mijn baan kwijt was en toen daar naar haar verjaardag ging, en een kamer vol vrouwen van zestig met goede banen trotseren. Ik vond dat ik niet weg moest blijven, maar moest alleen maar huilen. Ze waren heel lief. Maar ook zij gaan op enig moment  met pensioen en hebben dan hun processen.

Met Diana wandel ik langs heel veel mooie herinneringen. Het ijs. De schaatsen. De mountainbike. De hond Dino. De kano. 




Geen opmerkingen: