zondag 6 december 2009

Weer een In Memoriam



Dat kom je daar in de Eifel niet aan de weet, dat de afgelopen week Ramses Shaffy verscheiden is. Daar kom je thuis pas na enige uren achter. 'k Zet wat nummers op de iPod en geniet wat na van zijn liedjes. Deze fotoreeks van een fanatieke fan laat de jonge Ramses zien in plaats van de oude man die we de laatste jaren zagen, met Korsakov.

Ik weet niet goed wat mijn lievelingsnummer is. ''t Is stil in Amsterdam?' 't Is stil in Amsterdam / de mensen zijn gaan slapen / de auto's en de fietsen / zijn levenloze dingen / de stad behoort nu nog / aan een paar enkelingen / zoals ik / die houden van verlaten straten / om zomaar hardop / in jezelf te kunnen praten / om zomaar hardop te kunnen zingen / want de auto's en de fietsen / zijn levenloze dingen / als de mensen zijn gaan slapen / 't is zo stil in amsterdam /en godzijdank niemand / die ik tegenkwam... Maar daar is geen filmpje van.

Of 'Zeg me dat het niet zo is'?

Geen opmerkingen: