dinsdag 15 maart 2022

De eerste knoppen

Het lastige van de volkstuin is dat ik niet zo goed weet wat ik kan verwachten. Er staat voor m’n gevoel vooral dood hout. Ik ga maar wat dode grassen verwijderen, en mos, dan oogt het allemaal meteen wat opgewekter. De compostbak zit in een keer bomvol. Wat nu? Dat fenomeen moet gauw eens nader bestudeerd. 

Vandaag ontwaar ik in de tuin de eerste lenteknoppen. Ha! Dan valt er iets te determineren. Wat zou het zijn? Een krentenboompje, volgens mijn determineer-app. De foto is niet zo scherp geworden, dus het determineren mag nog een keer over, maar het lijkt een krentenboompje te zijn, Amerikaans of Europees. 

Het klussen aan het huisje moet nog op gang komen, dat benauwt me een beetje. Maar zo een ochtend in mijn uppie in de tuin zijn is verrukkelijk. Ik wil denk ik een hangmathouder, voor binnen en buiten.



Geen opmerkingen: