zondag 6 maart 2022

Slapen

Ik heb een podcast gedownload ‘De slapelozen’ een compilatie van vijf nachtelijke radioprogramma’s over slapeloosheid met Frits Spits en diverse therapeuten, deskundigen, ervaringsdeskundigen, en luisteraars. Wat ik een beetje hoopte, dat dé waarheid over slapeloosheid zich zou openbaren, is natuurlijk niet waar. Het is een beetje impressionistisch. Een tuiltje met allerlei waarheden. De schrijfster Bregje Hofstede die er een reeks lange artikelen over schreef voor Vrij Nederland , en een boek, is er ook. Bij haar was het probleem van de ene op de andere dag over toen ze naar de Morvan verhuisde. En ook hoop ik te horen wat mensen doen om ermee te leven. Accepteren. Er niet langer er fuss van maken. Het grappige is dat ik bij podcastst weg zeil en in slaap val. Dus ik hoor ook niet alles.

Geen opmerkingen: