dinsdag 10 mei 2022

De kamperfoelie

Het is de tijd van de kamperfoelie. Wat is dat toch een geweldige bloem, zo zwierig, geurig, flierefluiterig. Ooit heb ik er eerder een gemaakt, die leek hier geloof ik wel op, maar die kan ik even niet terugvinden. (Teruggevonden: in 2010 was dat: https://lucietheodora.blogspot.com/2010/08/kamperfoelie.html)

Heb al een tijd niet veel getekend. Geen aandrang, geen inspiratie, Of de meeste creatieve aandacht en energie gaat naar de volkstuin. Maar vandaag moet ik naar de tandarts voor een kroon, en ik ben nogal zenuwachtig. Tekenen kan dan uitkomst bieden, de concentratie op iets anders. 

De tandarts weet te vertellen  dat ik in 2017 ook zo’n behandeling heb gehad. Ik herinner me daar niets van. Dat bewijst volgens hem dat 't niet zo erg was en is. 

En zoals je dan in die tandartsstoel ligt en de tandarts en zijn charmante assistente zijn aan het knutselen en overleggen over iets dat mis lijkt te gaan, dan zou ik  wel dat ik dáár een plaatje van kon schieten en tekenen.

Geen opmerkingen: