zondag 29 mei 2022

Silje Nergaard

Een avondje met de verrukkelijke Noorse jazz-zangeres Silje Nergaard op de oren. Ik leerde haar naam en muziek rond 2001 kennen van een Noorse barvrouw in cafe De Huiskamer in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Ik kocht de cd ‘At First Light’ en genoot wekenlang van alle nummers, maar het meest van ‘Be Still My Heart’ en ‘Two Sleepy People’. Ik liep nogal met mijn ziel onder mijn arm. ‘I Blame It On The Sun’, zingt ze ook, ook zo mooi.

Vanwege dat ‘Be Still My Heart’ dat ineens in mijn hoofd echoot ga ik zoeken en dat blijkt op Spotify nou net haar best beluisterde nummer te zijn, gevolgd doot ‘Two Sleepy People’. Nota bene. Heerlijke stem, mooie melancholieke sfeer.

Ze treedt in september op in TivoliVredenburg, samen met meesterpianist Espe Berg. Nadat twee concerten zijn afgezegd vanwege Corona. Ik moest maar eens kaartjes scoren. En Corona-kaartjes van een concert van vorig jaar terug zien te krijgen. Dat is tot nu toe niet gelukt wegens overweldigende drukte.

Geen opmerkingen: