zondag 8 mei 2022

Thirza Athalja

We hebben een oud-collega te eten, lang niet gezien en gesproken en veel gebeurd. Dat is heel goed en genoeglijk, maar toch voel ik onrust ik mijn lijf want Jongste Nichtje heeft de release van haar debuutalbum. Dus om 21 uur vlieg ik het huis uit op de fiets naar het Domplein waar ik nog net het staartje van haar concert meemaak. En dan weer met een gesigneerde cd naar huis. Vanaf volgende week is ze ook via Spotify te beluisteren. Ze schrijft en zingt de muziek zelf, en wordt begeleid door een band van 5 personen. Ze zingt een mengvorm van jazz, soul en r&b. Ik weet geen tekst voor muziek. Ze heeft prachtig gevoelige liedjes, verrassend, niet meteen voor de hand liggend. Ze heeft een lichte hoge stem, het doet me af en toe aan Kate Bush denken. Gelukkig heeft Bobby nog een walkman en zo kan ik de cd beluisteren.

Misschien vindt u het leuk een jonge veelbelovende muzikant te ondersteunen en haar muziek te kopen.


Geen opmerkingen: