donderdag 2 november 2023

Boom op het spoor

Een boom op de spoorlijn tussen Gouda en Den Haag heeft het hele treinverkeer in de randstad ontregeld. Gevolg van de storm Ciarán. Ook op het spoor bij Weert ligt een boom.

Ik weet dat omdat ik naar de voorstelling ‘De zin van het leven’ van Wishful Singing ga, in theater Lieve Vrouwe in de Amersfoortse binnenstad. Zo in het donker en in de storm is dat meteen een heel avontuur. Amersfoort is echt een provinciestad: om 22u is het er al helemaal uitgestorven. Voelt unheimisch: grijze Dam met tas. 

Weer veilig terug op station Amersfoort zijn daar vooral vertragingen en afmeldingen van intercity-treinen. De sprinters (boemels) rijden nog wel. Zo reis ik met stops in Den Dolder, Bilthoven en Overvecht in het duister terug naar huis. Ben ik niet meer gewend in mijn eentje.

Op Utrecht CS is het met de bussen van hetzelfde laken een pak. Overal staan mensen wezenloos naar borden te staren. Het is inmiddels 23u. De kunst is geduld beoefenen. Ik kom heus wel weer thuis

Geen opmerkingen: