woensdag 13 december 2023

Boerderij Van Dorst

Ik volg momenteel aardig wat series op tv. Lezen wil niet zo goed. Elke week nieuwsgierig naar de nieuwe aflevering. Zoals ‘Maestro’, over BN-ers doe heel graag dirigent willen worden. Ik ken ze niet allemaal, bijna niemand, maar het is geweldig om deze mensen in hun struggle op de bok te volgen. 

Ook ben ik weer verslaafd aan ‘Boerderij Van Dorst’, waar Raven van Dorst elke week twee gasten uit dectevisie-wereld ontvangt. Deze week zijn dat Arie Boomsma en Midas Dekkers. De een is sporthunk en gezondheidsgoeroe, de ander een gepensioneerde wetenschapper en schrijver. De twee hebben werkelijk niets gemeen. Raven en Arie dagen elkaar nog een beetje uit, maar Midas (ver in de 70) heeft nog heel weinig te vertellen. Hij werkt ook niet mee. Wil af en toe een borreltje. Hij vindt sporten niets en ook niet de overbevolking van de aarde. Mensen moeten gewoon geen kinderen meer krijgen, vindt hij. Alle wereldproblemen zijn daardoor veroorzaakt. Op sporten is hij ook tegen. ‘S avonds hebben de drie niet eens een gezellig gesprek maar spelen ze iets als PimPamPet. ‘Een totale mismatch’, concludeert Bobby als ik er kort verslag van doe. Maar dat kan ik niet beamen. Ik heb wel geboeid gekeken naar de enorme verschillen tussen de twee. 

Geen opmerkingen: