woensdag 20 december 2023

De Kerstkaarten

Elk jaar is het moment weer daar: de kerstkaarten. Ik heb het idee dat het weer meer wordt. We hebben er nu al tien gehad. Vorige week heb ik kaartjes laten maken bij de Fotofabriek. Dat gaat in negentallen, dus ik heb er eerst maar eens 3x9=27 besteld. Geen idee of dat genoeg was. Nee dus, volgend jaar worden het er 36. 

Het afgelopen decennium waren de oude (schoon)moeder en de oude tantes een belangrijke motivatie om kerstkaarten te gaan sturen, maar die zijn er niet meer. En dan deed je de zussen en broers, de buren, een paar vriendinnen, een paar vriendenstellen. Nauwe samenwerkingscontacten, wandelmaatjes, concertmaatjes. Het is weer aan het aantrekken met de kerstkaarten, heb ik de indruk. Om 22u bij de donkere brievenbus tref ik een mevrouw die ook in zonder licht haar envelopjes probeert uit te sorteren. We zijn het roerend eens: een kerstkaartje is leuker dan een kerst-appje.

Geen opmerkingen: