vrijdag 1 december 2023

Station Zuilen

Station Zuilen is het ongezelligste station van de stad en provincie Utrecht, lees ik in een bericht op Facebook. Verreweg. Zeg maar gerust van Nederland. Er is geen enkele voorziening. Koud, tochtig en beton. Liever wil ik niet dat mensen op weg naar mij daar uitstappen. Ik stuur ze altijd via het Centraal Station. Nu lees ik dat er plannen zijn om het daar gezellig(er) te maken! Er komt een inspraakavond! Het wordt steeds mooier in onze wijk. De doorgaande weg is heringericht en vergrotend en heet nu Westelijie Stadsboulevard. En nu wordt dus ook het gebied rond het station aangepakt. Goed zo!

Ten zuiden van de spoorlijn wordt momenteel een nieuwe wijk gebouwd: Carthesius. Allemaal dure appartementen. Om die mensen in de trein te krijgen moeten ze natuurlijk naar een beetje een aantrekkelijk stationnetje. De laatste jaren van mijn arbeidzame leven ging ik ‘s ochtends vroeg met de sprinter van dit tochtige station rechtstreeks naar Bunnik. Wat een leven was dat. Station Bunnik was trouwens even erg.

Geen opmerkingen: