zaterdag 9 maart 2024

Chiara

Gelezen: Gezond leven, bezield eten door Chiara Bots. Zij is een van de Zusters Clarissen te Megen, waar wij de afgelopen weel logeerden. De broodmaaltijden waren er erg sober, misschien vanwege de vastentijd, maar het warme eten (tussen de middag) smakelijk. Al deden de toetjes me soms aan Mutti's kookkunsten denken: yoghurt met witte suiker en griesmeelpap.

Ik herinner me dat er jaren geleden een kookboek is verschenen van Zuster Chiara, die toen abdis was te Megen. Nu is ze alweer 10 jaar ouder dan toen dat boek verscheen. 

Als we thuis komen bestel ik het boek tweedehands. Toen aten ze blijkbaar nog vlees, nu eten ze vegetarisch. Eerlijk gezgd vind ik het qua receptuur niet zo'n inspirerend kookboek. Maar veel foto's van de zusters die werken in de moestuin: leuk ter herinnering. 

Geen opmerkingen: