zondag 10 maart 2024

Trage Post

Ik doe weer mee aan een seizoentje Trage Post. Dan sturen mensen die zich daarvoor aangemeld hebben elkaar per post  (al dan niet zelfgemaakte) ansichtkaarten. De vorige keer dat ik meedeed schreef ik me in bij de een groep in de Provincie Utrecht. Nu waren alle groepen vol, zeker wat oproepen tot aanmelden gemist, en kon ik alleen nog in de receptengroep. Je krijgt een lijstje namen en adressen en bij iedereen een introductie die ze zelf geschreven hebben. Ik heb geschreven dat ik glutenvrij en koolhydraatarm kook.

Ik vond het heel leuk, maar het was de eerste ronde dat ik meedeed ook wel een soort stress om elke keer iets origineels te bedenken. Nu maak ik het mezelf gemakkelijker. Ik stuur iedereen een dubbele kaart met voorop een printje van de bietentekening en binnenin links een recept van heerlijke bieten-pastinaak-appel-soep, en rechts een handgeschreven tekstje, toegeschreven naar wat ik weet van de geadresseerde.

Gisteren de eerste kaart gekregen van een dame uit Maartensdijk. Een recept van sinaasappel-amandelcake. Glutenvrij: ja, maar koolhydraatarm... nou nee. Dat is wel weer een wonderlijke bijkomstigheid, nu, dat ik het gevoel heb dat ik het recept móet maken en terugschrijven hoe lekker het was.

Geen opmerkingen: