zaterdag 12 november 2011

Knappend haardvuur

Het is zeven uur doorrijden naar Les Granges Huguet. Die naam staat voor een durp, of liever een vlek, één straat in de Haute Marne. We verblijven in het huis van K. en Fr. Het is Frans plattelands, wijds, vijf slaapkamers, een gigantische schuur én een enorme zolder. En dan hebben de tuin nog niet gehad.

Al die ruimte betekent niet een enorme luxe. Er is in één houtkachel, in de keuken, en verder eigenlijk niet, en koken doe je op butagas.

De winkels zijn 15km hier vandaan, in Bourbonne les Bains. Het is dus even wennen, want ik ben gewoon aan een knop te draaien en dan wordt het warm. Je moet hier wel de handen uit de mouwen steken.

Mijn eerste zorg is de wifi. K., die een beetje digibeet is, heeft verkeerde instructies gegeven. Er is wel degelijk wifi, alleen moet ik inlognaam en wachtwoord hebben. Ze heeft wel iets meegegeven, maar dat blijkt niet correct. Het duurt meer dan een uur voor ik echt connected ben.
dan kan ik weer Wordfeud spelen en is alles goed. Ook de houtkachel.

Geen opmerkingen: