dinsdag 15 november 2011

Alice

Ooit kocht ik deze cd: Alice canta Satie, Fauré, Ravel. Omdat ik van huis uit niet een al te brede muzikale ontwikkeling had meegekregen had ik in mijn eerste studiejaren een eigen manier gevonden om een muziekcollectie samen te stellen. Ik ging naar de platenzaak op tijden dat het niet zo druk was en zocht dan bijzondere platenhoezen uit. Pop, jazz, klassiek, soul, maakte me niet uit. Met die stapel hoezen ging ik dan vragen of ik mocht luisteren en de mooiste van die dag nam ik mee. Zo verraste ik mezelf steeds weer met nieuwe muziek. 

Ik neem aan dat ik deze cd koos om de mooie tulpenboom. Deze Alice was vervolgens mijn ingang tot deze Franse componisten en überhaupt tot Franse muziek. Ik kopieerde het cd'tje vaak, maar nooit wist ik wie Alice was. Nu vind ik haar terug op mijn iPod en op internet. Het cd'tje verscheen in 1988, de zangeres is Italiaans, ze zong alle genres.

Wikipedia
YouTube

Geen opmerkingen: