woensdag 2 november 2011

London is the place for me (slot)

Het liefst zit deze wereldburger op een bankje in een parkje. Hier in het St. James's Park, een oase van rust vlak achter Piccadilly Circus, zit ik een half uur voor het interview en een half uur tot slot.

Hier vertragen de mensen al die haast. Hier kan je de boeken die je gekocht hebt lekker besnuffelen. Hier kan je aan je buurman op je bankje vragen wat die rode bloem is die zoveel mensen (vooral keurige heren in pak) dragen.

Ik besluit tot de Piccadilly Line terug naar Heathrow. Die doet er weliswaar een uur over, en die van Paddington slechts een kwartier. Maar dan moet ik eerst weer naar Paddington. Nu kan ik mooi een uurtje Londonse mensen en voorsteden bekijken.

Er zit een wat oudere dame tegenover me. Ze heeft zich opgefluft met bloemen in het haar en dansschoentjes en leest 'The Artists Way' van Julia Cameron. En daarna de partituur van Tosca. Geluidloos zingt ze mee. Is ze een échte zangeres of een would be? We zullen het nooit weten.

Geen opmerkingen: