vrijdag 1 februari 2013

Achter de rug

Het is een hele belevenis, die ruggeprik. De dokter prikt eerst mis, dat is op zich al een hele gewaarwording. Dat voel je door je hele lijf, 'zenuwpijn' op steeds een andere plek. Rechteronderbeen, linkerbil... De tweede keer prikt hij iets hoger en gaat het gelukkig goed. Het is een rustige ervaren vertrouwenwekkende arts en hij leidt je er goed doorheen.

Bobby is mee voor de morele ondersteuning. Die blijkt het ook best eng te vinden. De dokter en de zuster grappen dat we straks allebéi flauwvallen.

Hij trekt 10 ml vocht uit mijn rug. Van in totaal 150 ml. Het ziet er uit als water. Dat is wel interessant om te zien. Dus nu heb ik daar tekort en dientengevolge hoofdpijn. Het scenario dat ik een week hoofdpijn zou hebben, wat Vinnie's vriend had, dat is een worst case scenario. Dat komt haast niet voor, zegt de arts.

Dat vocht gaat nu onderzocht worden op het GR-virus en de Lyme-bacterie. Volgende week vrijdagmiddag uitslag

Nu moet ik eerst wel in bed liggen. Als ik sta heb ik heftige nek- en hoofdpijn. Als ik lig minder.

Geen opmerkingen: