vrijdag 8 februari 2013

'Van je allerliefste collega's'

Om volgende week maandag niet om te komen in de honderden mailtjes van de afgelopen week ga ik toch maar naar kantoor. Roro werkt thuis, en zo kan ik lekker rustig doorwerken. Dan appt Vinnie dat een bloemenbezorger mijn huisnummer niet kan vinden. Maar ik ben niet thuis! antwoord ik. Voor ik het weet zit ik in een soort soap met de telefooncentrale van Fleurop Nederland, want we weten allebei niet waar het precies om gaat. Welke bloemist naar mij gestuurd is. 'Wat een toestand', reageer ik naar Vinnie. 'Had je maar thuis moeten blijven', schrijft hij terug.

Úren later komt de bezorger met de bloemen, een enórme bos, op kantoor. Hij had inderdaad mijn huisnummer niet kunnen vinden en bleek mijn oude 06-nummer gekregen te hebben, van járen geleden. Blijkbaar heb ik dat in het adressensysteem op het werk nooit veranderd. Maar wel een lief kaartje: 'Van je allerliefste collega's'.

Geen opmerkingen: