vrijdag 22 februari 2013

Zendmast

Krijg de melding 'Geen Service' in mijn telefoon. Ik kan niet bellen. Huh? Gelukkig heb ik nog een vaste lijn en kan ik bellen naar Dekatel, een nieuwe provider van KPN. Gevestigd te IJsselmuiden. Lang wachten, geduld, en dan komt er een dame met een IJsselmuidens accent. 

Ze gaat het allemaal voor me uitzoeken, en dat met dat IJsselmuidens accent. Heeft u wel internet? Ja ik heb wel internet. Wat is uw postcode? 

Ze belt met de KPN en die blijkt nu precies bij mijn postcode met een zendmast bezig te zijn. Dat duurt tot 2 maart, zegt ze, zo lang heeft u geen mobiele telefoon thuis. Is me wat!

Het hele antwoord - dat meer dan een half uur duurt - blijkt overigens pertinente onzin. Verderop in de stad heb ik ook geen service. Wel kan ik sms-en. En om 17.40 hoor ik een ping en krijg ik meldingen van gemiste telefoontjes. De 'service' ofwel het KPN-icoon is weer terug. Ook bij mij thuis.

Geen opmerkingen: