zondag 4 november 2018

Feel good

Bij een feel good-vakantie hoort ook een feel good-boek. Eigenlijk ken ik dat genre niet, alleen bij films, en tv-series, daar heet dat romcom. Maar ik heb nu al een paar keer een verkeerd boek voor Schoonmama meegenomen. De laatste was een historische roman over Jacoba van Beieren als ik het wel heb. Dat leek mij uitermate geschikt, maar zij had het terzijde geschoven omdat er nogal veel en lange expliciete sterfscènes in staan, zei ze. Je verzint het niet. Ze wil graag gezéllige boeken. Dat snap ik. Nu heb ik voor mijzelf ook een gezellig boek. Iets tussen Harkequin en weet ik veel in.

Dit boek gaat over een New Yorkse kinderloze maar verder zeer succesvolle carrièrevrouw Lily  die in een schoen van haar man Daniel een gelamineerde foto vindt van een ander gezin van hem. Zij is van slag, gaat op zoek en komt erachter dat het in een stadje in Italië is waar ze naar toe afreist. Daar zijn heel heel veel verwikkelingen en misverstanden maar uiteindelijk is het allemaal eind goed al goed. 

Geen opmerkingen: