vrijdag 2 november 2018

Allerseelen


Omdat het net vandaag Allerzielen is wil ik graag naar een kerkje om Marg te gedenken. Het was 21 maart dat we afscheid van haar namen. Zeven maanden nog maar. Het voelt veel veel veel verder geleden al. Ik mis haar vaak. Mutti mis ik ook. Daar is Allerzielen voor. Allerseelen heet het hier. We wonen een weekje in Stadtkyll, in de Eifel, en een Allerseelen-dienst vind ik in het nabijgelegen Kronenburg, een middeleeuws ‘burgdorp’ boven op een berg. Het is een beetje haasten zo op de eerste vakantiedag om er op tijd te zijn. En Kronenburg lijkt heel oud en pittoresk, ook al zien we geen hand voor ogen in het novemberdonker. Morgen gaan we gewoon nog een keer.

Het is erg fijn om weer eens een H Mis bij te wonen. Dat is al een tijdje geleden. Ik versta er niet veel van, en ze doen niet aan namen noemen, maar het geeft niet. Ik heb mijn geliefden herdacht.

Geen opmerkingen: