dinsdag 26 november 2019

Mennen

Het leven is heel anders te Heeg dan te Zuilen. Te Heeg zijn pauwen, kippen, parelhoenders, goudfazanten, paarden, ossen, honden en een kater, om maar te zwijgen van de muizen- en rattenplaag hier. Ik ben met de trein gekomen. Station Heerenveen. Dat is al een ommelandse reis. Omdat Hani501 rond etenstijd naat menles moet vraag ik of ik mee mag en of ik misschien kan blijven slapen. 

Zo heb ik mijn eerste bezoek aan de manege. Mensen en hun paarden en hun rijtuigjes. Vrouwen en paarden.  Als leek weet je niet goed waar je maar moet kijken. Ze rijden figuren in de bak. Vierkantjes, rondjes, achtjes, slingers. Langzaam en in galop. Het is de kunst volledige controle over je paard te hebben en te houden. Heel geconcentreerd. 

Ik ga me wel een beetje een sukkeltje voelen met mijn vijf maanden herstel van een polsbreuk achter de rug.

Geen opmerkingen: