woensdag 7 juni 2023

Sing gently



Hemeltje. Er gaat een nieuw seizoen aanbreken met ergens als stip aan de horizon een nieuw concert. Nieuwe muziek. Nu krijgen we dat gejeremieer weer met: Wat-een-moeilijke-muziek-dit-kan-ik-echt-niet. Ik wil wel oefenen, maar soms hebben we niet meer dan de bladmuziek en een filmpje heb ik niet.  Dit nummer heet Soft & Gently van Eric Whitacre. een hedendaags Amerikaans componist, muziekpedagoog en dirigent. Het is dat ik inmiddels weet dat ik eerder nummers waar ik compleet van in verwarring raakte uiteindelijk ook leerde. Maar of die ambitie heb? Of dat een leuk proces is? Zeker nu ik weet door de zanggroep in Bilthoven in dat het ook gewoon leuk kan zijn?

Blijkbaar is dit nummer heel populair en veel uitgevoerd in Coronatijd.


Van deze versie is de alt-partij het best te volgen:

Geen opmerkingen: