dinsdag 7 november 2023

In beweging

Zus&Zwager1 komen einde middag even op de koffie, na een wandeling door de Kaapse Bossen. Daar was ik nog nooit, die liggen bij Doorn. Die kant (zuid-oost) van Utrecht moet ik ook eens proberen. 

We hebben het onder meer over bewegen. Het is toch echt een ding naarmate je ouder wordt. Een aantal mensen om mij heen beoefent yoga of tai chi, dat is langzamer, maar ook een aantal doet Nederland in Beweging. Bewegen is natuurlijk je hele leven belangrijk, maar als je ouder wordt wordt het urgenter. 

Je kunt zeggen: we fietsen en wandelen toch, maar dan beweeg je alleen of vooral de benenwagen. Ik doe dus al jaren eens in de week vijf kwartier de gymnastiek, dat is al heel heilzaam, maar niet echt genoeg. Dus nu probeer ik ook Nederland in Beweging. Vóór het ontbijt. Het is maar een kwartiertje. Er zijn mensen die die oefeningen pittig vinden, maar dat vind ik niet. Ik vind ze vooral stóm. Dus me daar overheen zetten. En dan na afloop nog even op één been staan. Los. Voor de balans.

Geen opmerkingen: