zaterdag 9 maart 2024

Rabarber

Het is zaterdag, ik ga weer naar de plantjesmarkt. Vorige week had ik ook al gevraagd wat er nu begin maart al direct in de grond kan en hij had het over peultjes en uien. Deze week heeft hij ook snijbiet en rode biet op de kraam. Kan dat al in de grond  nu, vraag ik aan de  puberjongen die me moet helpen. Dat  moet hij even aan zijn vader vragen. Maar rabarber kan altijd, roept de vader. Dus koop ik mini-peultjes, mini-bosuitjes en een rabarberplant.

Ik doe weer een uurtje beetje borders aanharken op de tuin. De grond loswoelen. Het ziet er meteen een stuk verzorgder uit. Ik weet niet meer goed wat er stond en staat. De meeste bolletjes zijn niet uitgekomen. Waarschijnlijk zijn ze verzopen in de kletsnatte winter. En ik kan een vlinderstruik terugsnoeien. Verder weet ik het ook niet. Maar het is heel goed om er te zijn.

Geen opmerkingen: